Gepost door: delft22 | april 16, 2009

Dé oplossing na het rookverbod!

Disco Sinds het rookverbod is het aantal klachten over stank toegenomen. Bezoekers van disco’s klagen over verschaalde dranklucht en, nog erger, elkaars lichaamslucht. Industrieel ontwerper Dirk-Jan Oudshoorn heeft daar een oplossing voor: spray lekkere luchtjes. Klanten blijven dan langer en bestellen meer. Volgens Oudshoorn kan de omzet met 20 procent toenemen als het ergens lekker ruikt.

Fruit en pepermunt
Oudshoorn presenteerde vandaag zijn onderzoek naar de invloed van geur tijdens het uitgaan. Hij zegt dat discogangers die een sinaasappelgeur ruiken langer blijven, meer dansen en de avond veel leuker vinden dan bezoekers die het fruitige aroma niet ruiken. Pepermunt doet het ook goed, daar gaan mensen meer van dansen, maar niet meer van bestellen. De onderzoeker probeerde ook zoute zeelucht uit, de verkoop van bier bleek daardoor omhoog te gaan.

Oudshoorn onderzocht het effect van geuren op 850 bezoekers van discotheken in Delft, Leiden en Utrecht. Hij is inmiddels zijn eigen bedrijf begonnen, Moodscent. Het bedrijf bedenkt ‘geuroplossingen voor de horeca’.

 

Bron: NOS Headlines

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: